
Pentru a veni în sprijinul continuării participării universității noastre în programul ERASMUS+ și având în vedere invitația trimisă de Dipartimento di Architettura, Università degli Studi “G. d’Annunzio” Chieti – Pescara, una dintre universitățile partenere în program, de a nominaliza 6 studenți ai facultății noastre de a participa în cadrul programului de mobilități de scurtă durată
BLENDED INTENSIVE PROGRAM ERASMUS+ “Reading Rome Through the Transformations of the 20th and 21st Century”
În data de 13.11.2025, ora 17.00, va avea loc interviul în vederea selecției candidaţilor pentru acordarea Burselor de studii Erasmus, de scurtă durată, anul universitar 2025 – 2026. Interviul se va desfășura online, utilizând platforma Google Meet
Proiectul Erasmus+ BIP ” Reading Rome Through the Transformations of the 20th and 21st Century” se va desfășura în format online în perioada 02 – 04 februarie 2026, și în format fizic în perioada 09 – 13 februarie 2026, și va include activități conform programului.
Studenții interesați de participare sunt rugați ca până în data de 12 noiembrie 2025, ora 14.00, să se înscrie la selecție, la Secretariatul Facultății de Arhitectură.
Pot participa studenţii anilor I, II și III (an univ. 2025/2026).
Cuantumul bursei pentru această mobilitate de scurtă durată este:
– 79 euro/ zi pentru fiecare zi a mobilității, la care se adaugă 2 zile de finanțare pentru perioada de călătorie și 309 euro pentru transport din categoria „non-green travel” sau 417 euro pentru transport din categoria „green travel”.
Se pot înscrie studenţi cu un nivel bun de cunoaştere a limbii engleze. Cunoașterea limbii țării de destinație constituie un avantaj!
Dosarul de înscriere va cuprinde:
1/ Cerere de înscriere – se poate descărca online de la adresa: https://docs.google.com/document/d/11E1q4XZVpHzkcT981N4noG7FipOkt1K_/edit?usp=sharing&ouid=115918417969499460063&rtpof=true&sd=true
2/ Scrisoarea de intenţie (motivație) – Scrisoarea de intenție este unul dintre criteriile de departajare la selecție. Studenții trebuie să motiveze de ce doresc să participe la acest program, să descrie experiențele similare în programele Erasmus+ și în activitățile biroului Erasmus+ din cadrul facultății/universității, precum și să expună preocupările lor personale de cercetare legate de tema propusă de organizatori.
3/ Curriculum vitae – format Europass
4/ Certificat de competențe lingvistice – poate fi obținut anterior (și se anexează copie) sau poate fi eliberat, la cerere, de către Centrul Linguatek din cadrul universității noastre. Pentru a obține acest certificat vă invităm să vă adresați profesorului de limbi străine din facultate, cu datele de contact disponibile la link-ul: http://limbistraine.tuiasi.ro/images/1.%20bun%20venit/Anunt%20certificate%20ERASMUS%20sept%202025.pdf
5/ Adeverință de student – se elibereaza, la cerere, de la secretariatul facultății
Toate documentele menționate la punctele 1-5 vor fi semnate și trimise la adresa de email carmina-constanta.gheorghita@academic.tuiasi.ro , conform instrucțiunilor de mai jos:
Recomandări pentru dimensiunea fișierelor trimise : Cererea de înscriere, Curriculum vitae, Scrisoarea de intenție, Adeverința de student și Certificatul de competențe lingvistice vor fi organizate într-un singur fișier, cu dimensiunea maximă de 5 Mb, denumite cu numele si prenumele candidatului și anul de studiu actual (nume_prenume_anstudiu).
Atenție : dosarele incomplete nu vor fi luate în considerare !
Pentru detalii suplimentare vă invităm să contactați coordonatorul Erasmus/SEE al facultății, cu datele de contact disponibile la link-ul: http://www.international.tuiasi.ro/ro/erasmus-3/coordonatori-erasmus-pe-facultati sau la adresa de e-mail carmina-constanta.gheorghita@academic.tuiasi.ro
Regulamentul aprobat pentru
organizarea stagiilor pentru studentii
Erasmus+ KA103; acesta împreună cu anexele este publicat in Manualul
procedurilor si poate fi accesat din link-ul următor:
Condiţii de eligibilitate
- Să fie student al Universităţii Tehnice ”Gheorghe Asachi” din Iaşi – licenţă (nivel EQF 5-6)/ master (nivel EQF 7/ doctorat (nivel EQF 8); totodată, trebuie să își păstreze această calitate pe toată durata mobilității realizate.
- Studenții înscriși la un program de studii de licență pot beneficia de o mobilitate de studiu încă din primul an de studiu.
- Un student poate beneficia de maxim 12 luni de mobilitate/ ciclu de învățământ (licență, master sau doctorat) indiferent de tipul stagiului (studiu și/sau plasament)/ 24 luni pentru studenții de la Facultatea de Arhitectură (licență și master integrat);
Condiţii de selecţie
- Să aibă rezultate academice bune în anul universitar anterior; departajarea studenților se va face în baza mediei generale obținute la disciplina Proiectare de arhitectură pe parcursul anilor de studiu și a mediei generale în anul universitar anterior; pentru studenții de anul I care participă la selecție și vor efectua mobilitate în semestrul II din anul I se va lua în calcul media la admitere și media la disciplina Proiectare de arhitectură.
- Să prezinte o scrisoare de motivaţie;
- Să prezinte un curriculum vitae;
- Să prezinte un certificat de competențe lingvistice.
Atenție!
Mobilitatea de scurtă durată are loc în timpul anului universitar. Este responsabilitatea fiecărui student să își organizeze activitatea, să se coordoneze cu profesorii săi pentru a putea absenta de la cursuri și pentru a recupera cursuri, ateliere, seminarii etc. și a nu pune în pericol parcursul universitar propriu.



