Aprobat în şedinţa Consiliului Facultăţii din data de 24.09.2021
Decan,
Conf. univ. dr. ing. Tania Mariana HAPURNE
Aspecte generale
Art. 1.
(1) Examenele de finalizare a studiilor sunt organizate şi se desfășoară pe baza Procedurii de finalizarea a studiilor universitare aprobate de Senatul Universităţii, în conformitate cu prevederile:
▪ Legii învăţământului nr.1/2011 (cu modificări și completări ulterioare);
▪ Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare;
▪ OMEN 6125/2016 și 5643/2016 privind Metodologia cadru de organizare a examenelor de finalizare a studiilor în învăţământul superior;
▪ în conformitate cu prevederile Regulamentului general privind activitatea de proiectare.
Art. 2.
(1) Pot susține examenul de finalizare a studiilor studenții care au acumulat numărul total de credite prevăzute pentru programul de studii Arhitectură.
(2) Lista studenţilor care îndeplinesc condiţiile cerute pentru susținerea examenului de finalizare a studiilor va fi făcută publică de către secretariatul facultăţii, pe baza situației şcolare încheiate în urma celor două sesiuni de evaluare aferente semestrului 11.
(3) Susţinerea examenului presupune înscrierea prealabilă a candidaţilor, cu cel puţin 5 zile înaintea începerii examenului conform Procedurii de finalizare a studiilor universitare de licenţă, aprobată de Senatul Universităţii Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iaşi, cu prezentarea certificatului de competență lingvistică, conf. art.8 pct.2.
Art. 3.
(1) Examenele de finalizare a studiilor au un conţinut adaptat specializării Arhitectură.
(2) Studiile universitare de licenţă şi masterat în sistem integrat în specializarea Arhitectură se încheie cu Examen de Diplomă; acesta cuprinde 2 probe:
▪ Proba 1 – evaluarea cunoștințelor fundamentale şi de specialitate, prin:
1a) susţinerea publică a unei disertaţii;
1b) susţinerea publică a studiului de fundamentare a proiectului de diplomă (prediplomă).
▪ Proba 2 – evaluarea proiectului de diplomă.
(3) Evaluarea candidaţilor se face de către o comisie de specialitate; fiecare membru al comisiei acordă note între 1 şi 10, având valori întregi. Nota corespunzătoare fiecărei evaluări este media aritmetică, cu două zecimale și fără rotunjire, a notelor acordate de membrii comisiei.
(4) Nota minimă de promovare a Probei 1, calculată ca medie aritmetică a rezultatelor celor două evaluări (disertaţie şi prediplomă) este 5.00, cu condiţia obţinerii notei minime 5.00 la fiecare din cele două evaluări din cadrul probei.
(5) Nota minimă de promovare a Probei 2, calculată ca medie a notelor acordate de membrii comisiei, cu două zecimale, fără rotunjiri, este 5.00.
(6) Media minimă de promovare a examenului de finalizare a studiilor, calculată ca medie aritmetică a Probelor 1 şi 2, cu două zecimale, fără rotunjiri, este 6.00.
(7) Absolvenţii studiilor universitare de licenţă şi masterat în sistem integrat în specializarea Arhitectură care au acumulat 360 de credite primesc Diploma de licență și master pentru profesii reglementate, care conferă titlul de arhitect, însoţită de Suplimentul la Diplomă, întocmit conform legislaţiei în vigoare şi normelor europene.
(8) Conţinutul minim al disertaţiei, al studiului de fundamentare al proiectului de diplomă (prediplomă) şi al proiectului de diplomă, precum şi criteriile de evaluare sunt prezentate în Anexa 1, respectiv Anexa 2.
(9) Activitățile de Elaborare disertație, Elaborare prediplomă și Elaborare proiect de diplomă, prevăzute în planul de învățământ pentru semestrul al 12-lea, se consideră finalizate odată cu obținerea calificativului ADMIS pentru fiecare activitate în parte, până la sfârșitul anului universitar curent. Neîndeplinirea acestor activități are drept consecință reînscrierea în anul VI cu taxă, pentru refacerea creditelor.
(10) Avizul îndrumătorului în vederea susținerii examenului de finalizare se echivalează cu obținerea calificativului ADMIS la activitățile Elaborare disertație, Elaborare prediplomă, respectiv Elaborare proiect de diplomă. În cazul nesusținerii examenelor de finalizare, disciplinele Elaborare disertație, Elaborare prediplomă și Elaborare proiect de diplomă se promovează în baza referatului de evaluare întocmit de îndrumător (conform anexelor 4.1, 4.2, respectiv 4.3).
(11) Susţinerea ambelor probe (Proba 1 şi Proba 2) este condiţionată de avizul îndrumătorului.
(12) Pentru Proba 1, cu minim o săptămână înaintea termenului de predare a lucrărilor respective, studenţii vor prezenta îndrumătorilor disertaţia şi prediploma în vederea obţinerii acordului scris al acestora.
(13) Pe baza avizelor îndrumătorilor şi a situaţiei consemnate la termenul de predare, secretariatul facultăţii întocmeşte şi publică lista studenţilor care urmează să susţină proba 1.
(14) Susţinerea Probei 2 (evaluarea proiectului de diplomă) este condiţionată de prezentarea la etapa de Verificare stadiu elaborare a proiectului de diplomă și de avizul îndrumătorului.
(15) Prezentarea care însoțește examenele de finalizare a studiilor va fi realizată oral în fața comisiei de evaluare.
(16) În situații excepționale (decretarea stării de urgență, pandemie, forță majoră), probele examenelor de finalizare a studiilor (prediplomă, disertație și diplomă) se vor putea susține în sistem de videoconferință, în baza unei metodologii distincte.
Art.4
(1) Este interzisă comercializarea de lucrări științifice în vederea falsificării de către cumpărător a calității de autor al unei disertații sau proiect de diplomă (conform Art. 143 alin.5 din Legea educaţiei naţionale nr.1 / 2011).
(2) Orice situație care implică fraude sau plagiat vor fi semnalate Comisiei de Etică și Deontologie Profesională a Universității și analizate de către aceasta.
(3) Îndrumătorii lucrărilor de disertație și de diplomă răspund în solidar cu autorii de asigurarea originalităţii conţinutului acestora (conform art.143, alin.4 din Legea educaţiei naţionale nr.1 / 2011 şi art. 6/ alin.3 din Procedura UTI de finalizarea a studiilor universitare de licenţă).
Alegerea îndrumătorilor și pregătirea examenelor de finalizare a studiilor
Art.5
(1) Pentru elaborarea lucrărilor de finalizare a studiilor (disertaţie, studiu de fundamentare, proiect) studenţii beneficiază de îndrumare de arhitectură şi de îndrumare de specialitate.
(2) Îndrumătorul de arhitectură (îndrumătorul principal) se alege de către student din lista publicată de secretariatul facultății, în funcție de numărul de locuri disponibile pentru fiecare cadru didactic; un îndrumător poate accepta un număr de max. 8 studenţi.
(3) Repartizarea studenților se va realiza la începutul semestrului 10.
(4) Repartizarea se realizează în funcție de opțiunea studenților, în urma clasamentului obținut prin centralizarea mediilor de școlarizare ECTS (discipline teoretice și proiectare de arhitectură) pe primele 9 semestre (inclusiv anul V, semestrul I), respectând numărul de studenți alocați fiecărui cadru didactic și domeniile de competență ale acestuia.
(5) Orientarea studenților în ceea ce privește alegerea temelor pentru disertație și diplomă, se va face la sfârșitul semestrului 10. Subiectul disertației va contribui la dezvoltarea unei lucrări teoretice în clară legătură cu domeniul arhitecturii, urbanismului și disciplinelor conexe sau va fi în legătură cu tema proiectului de diplomă.
(6) Schimbarea cadrului didactic îndrumător se poate face cu acordul coordonatorului anului VI.
Programarea examenelor de finalizare a studiilor
Art. 6
(1) În fiecare an universitar, examenele de finalizare a studiilor se organizează în trei sesiuni; pentru specializarea Arhitectură (6 ani) aceste sesiuni sunt programate conform calendarului anului VI stabilit anual la propunerea Decanului, cu aprobarea Senatului şi publicat cu 6 luni înaintea examenului.
(2) Programarea studenţilor pe zile şi comisii pentru susţinerea evaluărilor din cadrul examenelor de finalizare a studiilor se publică cu cel puțin 24 de ore înaintea începerii probei.
(3) Studenţii sunt obligaţi să respecte data şi ora la care au fost programaţi pentru susţinere; se admit modificări/ reprogramări numai în cazuri justificate, pe baza unor cereri depuse în timp util la secretariatul facultății.
Comisiile de examen
Art. 7
(1) Comisiile de examen se stabilesc la propunerea Decanului, prin decizia Rectorului, cu aprobarea Senatului Universității Tehnice “Gh.Asachi” şi au următoarea componenţă: preşedinte, minim 3 membri şi un secretar.
(2) Pot fi membri ai comisiilor cadre didactice cu titlul științific de doctor şi grad didactic de profesor, conferenţiar sau şef lucrări universitar, precum şi specialişti recunoscuţi din afara universităţii; secretarul comisiei de examen poate fi asistent.
(3) Preşedintele comisiei de examen de disertaţie și diplomă trebuie să aibă gradul didactic de profesor universitar sau conferenţiar universitar.
(4) Atât membrii comisiei de examen de finalizare a studiilor, cât şi secretarul comisiei de examen de finalizare a studiilor nu se pot afla, cu cei evaluaţi sau între ei, în relaţie de soţi, afini şi rude până la gradul al III-lea inclusiv.
(5) Comisiile de evaluare ale examenelor de finalizare a studiilor, precum și cele de soluționare a contestațiilor își vor păstra componența pe parcursul celor trei sesiuni.
(6) Componența comisiilor de soluționare a contestațiilor se supune acelorași condiții cu cele ale comisiilor de evaluare. Comisia de contestație nu va avea în componență membri ai comisiei inițiale de evaluare/examen.
(7) Componența comisiilor de evaluare și a comisiilor de soluționare a contestațiilor se publică pe site-ul web al instituției.
(8) Deciziile comisiilor de analiză şi soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.
(9) Calendarul probelor, procedurile şi termenele de înscriere, precum şi alte elemente ce privesc organizarea şi susţinerea examenelor de finalizare a studiilor se stabilesc şi se comunică anual de către secretariatul facultății, prin afişare şi pe site-ul facultăţii.
Art. 8
(1) Lucrările de disertaţie, prediplomă şi proiectele de diplomă se predau direct secretarului comisiei de diplomă, numit prin decizia Rectorului, în ziua şi în intervalul stabilit conform Calendarului anului VI.
(2) Lucrările şi proiectele evaluate în cadrul examenelor de finalizare a studiilor se predau imediat după susţinerea probelor, în varianta printată şi în variantă digitală, de către secretarul comisiei de diplomă, pe bază de proces – verbal, la arhiva facultăţii.
Desfăşurarea examenului de licenţă/diplomă și evaluarea lucrărilor
Art. 9
(1) Prezența la examenele de finalizare a studiilor este condiționată de avizul cadrului didactic îndrumător, care semnează cererea de intrare în examen.
(2) În urma centralizării cererilor de intrare în examen se întocmesc listele cu ordinea prezentărilor.
(3) Studenții care nu au situația încheiată nu sunt eligibili pentru susținerea examenelor.
(4) Examenele de finalizare a studiilor constau în lucrări scrise și documentații de specialitate (proiect de arhitectură) și sunt însoțite de prezentarea lor publică.
(5) La susținerea orală a disertației, prediplomei și proiectului de diplomă se recomandă prezența îndrumătorului.
(6) Susţinerea este publică şi se desfăşoară în prezenţa, în acelaşi loc şi în acelaşi moment, a comisiei de examen şi a examinatului.
(7) Examenele de finalizare a studiilor se organizează și se desfășoară în aceleași condiții pentru toți candidații.
(8) Odată cu predarea proiectului de diplomă, studentul are obligația de a preda și Fișa proiectului de diplomă, conform Anexei 3.
Art.10
(1) Notele acordate de membrii comisiei de examen sunt numere întregi de la 1 la 10.
(2) Media probei/ probelor, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate exclusiv de membrii comisiei de examen, se determină cu două zecimale, fără rotunjire.
(3) Deliberarea comisiilor cu privire la stabilirea rezultatelor examenului de licenţă/ diplomă nu este publică.
(4) Rezultatele fiecărei probe se comunică prin afişare, în termen de cel mult 48 de ore de la data susţinerii acesteia, la avizierul facultăţii şi pe pagina web a instituţiei.
(5) Rezultatele examenului se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei de examen și se afișează la sediul facultății și pe pagina web. Procesul-verbal se depune la secretariatul facultății în termen de 24 de ore de la data ultimei probe. Se utilizează Formularul PO.DID.08-F2.
Dispoziții finale
Art. 11
(1) Eventualele contestaţii privind vicii procedurale se depun la secretariatul facultăţii/ departamentului unde s-a desfăşurat examenul în cauză, în termen de 24 de ore de la comunicarea/ afişarea rezultatelor şi se rezolvă în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, de către o comisie numită în acest scop; decizia Comisiei este definitivă.
(2) Notele la probele Prediplomă, Disertație și Proiect de Diplomă sunt rezultatul unui proces de jurizare și nu pot fi contestate. Se pot contesta doar vicii de procedură.
(3) Examenul nepromovat în anul universitar corespunzător ritmului normal de finalizare a studiilor se poate susţine într-o sesiune ulterioară, corespunzătoare probei respective (disertație, prediplomă, diplomă), cu plata unei taxe de resusţinere a examenului de finalizare, conform deciziei anuale a Universității Tehnice “Gh.Asachi” privind aprobarea cuantumului taxelor.
(4) În cazul nepromovării unuia dintre examene, probele promovate (şi creditele aferente) îşi păstrează valabilitatea în următoarele sesiuni cu condiţia menţinerii temei alese iniţial; în cazul schimbării temei, examenul se reface integral.
(5) Absolventul care nu a promovat examenul de finalizare a studiilor poate primi, la cerere, adeverinţa de absolvire fără examen de finalizare a studiilor.
(6) Media minimă de promovare a examenului de finalizare a studiilor, calculată ca medie aritmetică a Probelor 1 şi 2, cu două zecimale, fără rotunjiri, este 6.00. Absolvenţii nepromovaţi, dar care la una din probe (Proba 1a și 1b, respectiv Proba 2, conf. art 3) au obţinut notă de trecere (minim 5), pot, la cerere, să resusţină şi proba promovată, cu plata taxei aferente, într-o sesiune ulterioară.
(7) Susținerea Probei 2 (diplomă) este condiționată de promovarea într-o sesiune anterioară a ambelor evaluări din cadrul Probei 1 (disertație și prediplomă).
Anexa 1: Precizări privind conținutul examenelor de finalizare a studiilor
Lucrarea teoretică (Disertația)
1.1 Conţinut:
(1) Cuprins (titlurile capitolelor și numărul paginii de început a fiecărui capitol);
(2) Rezumat extins (cel mult 5 pagini, care cuprinde detalierea cuprinsului, expunerea sistematică şi explicită a ideilor principale ale lucrării);
(3) Lucrarea propriu-zisă: text între 15 000 și 20 000 de cuvinte, la 1.5 rânduri; ilustraţii cu explicaţii, puse în legătură cu textul; bibliografie organizată critic – alfabetic, cronologic, după tipurile de publicaţii, după sensul în care sunt folosite diversele titluri în lucrare etc; se pot face foarte scurte comentarii referitoare la modul în care diversele cărţi/ articole consultate au fost folosite pentru lucrare. Sursele documentare disponibile online trebuie indicate conform regulilor în uz.
1.2 Recomandări pentru elaborarea lucrării:
– Subiectul disertației va contribui la dezvoltarea unei lucrări teoretice într-un domeniu tematic de largă generalitate (dar în conexiune directă cu domeniul arhitecturii) sau va fi corelat cu tema proiectului de diplomă;
– Dezvoltarea subiectului trebuie să fie coerentă, argumentată, documentată şi convingătoare;
– Redactarea lucrării va respecta rigorile textelor ştiinţifice.
Activitățile didactice cu îndrumare aferente disciplinelor Practică disertație și prediplomă, respectiv Elaborare disertație, se vor efectua în cadrul facultăţii, conform orarului.
Studiul de fundamentare a proiectului de diplomă (Prediploma)
Scopul studiului de fundamentare este elaborarea conceptului proiectului de diplomă şi argumentarea lui prin interpretarea corelată a informaţiilor furnizate de diferite categorii de analize referitoare la amplasament, în relaţie cu programul arhitectural avut în vedere.
Se recomandă abordarea unor teme de actualitate, realiste ca tip şi complexitate, adecvate prin anvergură posibilității studenților de a răspunde corespunzător temei de proiect alese; se recomandă evitarea proiectelor de o amploare exagerată.
2.1 Conţinutul minimal al studiului de fundamentare (prediploma)
(1) Tema de proiectare (analiza critică a datelor de temă, cu indicarea grupelor funcționale majore, a ariei desfășurate și construite propuse), însoțită de material documentar bazat pe exemple actuale și relevante pentru temă.
(2) Analize ale amplasamentelor propuse, cu evidenţierea concluziilor semnificative pentru definirea conceptului viitorului proiect;
(3) Studiu urbanistic local (echivalent Plan Urbanistic Zonal sau Plan Urbanistic de Detaliu) – la scara cerută de anvergura subiectului;
(4) Scheme conceptuale ale celor două intervenţii arhitecturale propuse, a ideii arhitectural-urbanistice, ca rezultantă a analizelor efectuate (pentru două amplasamente diferite propuse sau, unde nu este posibil, în două variante de abordare pentru un amplasament unic).
(5) Piesele necesare înţelegerii intervenţiei arhitecturale propuse (planuri, secţiuni, desfăşurări) – reprezentare schematică la o scară care să permită înţelegerea intenţiilor arhitecturale (1/1000, 1/500, 1/200);
(6) Argumentarea propunerii; date tehnico-economice (memoriu de prezentare şi principalii indicatori);
(7) Macheta de încadrare în zonă la scara 1:500 sau 1:1000, în funcție de specificul temei și amplasamentului (câte o machetă pentru fiecare amplasament);
(8) Facultativ, alte piese care pot contribui la o cât mai bună înţelegere a demersului şi a ideii proiectului.
Redactarea se va face pe planşe format A3 legate într-o mapă. Pe copertă se va menţiona numele studentului şi al îndrumătorului. La susținerea orală a probei, studentul va prezenta planșele în format A1 sau A0.
Studiul de fundamentare (prediploma) face parte din examenul de diplomă, în forma sa amendată în urma recomandărilor membrilor comisiei de examen; prediploma va fi inclusă în prezentarea finală a proiectului de diplomă.
În cazul intervenţiilor în zone protejate sau în zonele de protecţie a unor monumente istorice, pentru orientarea corectă către sursele cele mai potrivite de informare, se recomandă studenţilor consultarea de specialitate sau îndrumare în cotutelă.
Pentru arhiva facultății se predau două exemplare format A3 ale studiului de fundamentare a proiectului de diplomă.
Activitățile didactice cu îndrumare aferente disciplinelor Practică disertație și prediplomă, respectiv Elaborare prediplomă, se vor efectua în cadrul facultăţii, conform orarului.
Proiectul de diplomă
Proiectul trebuie să decurgă cu claritate din conceptul conturat pe baza studiului de fundamentare (prediplomă).
Se va acorda o atenţie deosebită raportului între obiectul propus şi contextul său, natural şi construit. În cadrul clădirii propuse se va urmări coerenţa criteriilor estetice, funcţionale şi tehnice; în particular, se vor avea în vedere criterii de sustenabilitate arhitecturală, cu referire la impactul construcţiei asupra mediului, comunităţii şi economiei.
Activitățile didactice cu îndrumare aferente disciplinei Elaborare diplomă se vor efectua în cadrul facultăţii, conform orarului.
3.1 Conţinutul minimal al proiectului de diplomă
(1) Sinteza demersului, schemele conceptuale și o planşă edificatoare (din studiul de fundamentare – Prediploma); un rezumat sintetic al proiectului de diplomă (cca. 500 cuvinte) în română şi în engleză (sau franceză) care să exprime modul de abordare al temei şi demersul conceptual al proiectului de diplomă;
(2) Plan de încadrare în zonă (scara 1:1000, 1:2000);
(3) Plan de situaţie (scara 1:200, 1:500);
(4) Toate planurile diferite, faţadele şi secţiunile caracteristice (la o scară adecvată proiectului – 1:50, 1:100, 1:200 sau 1:500), care să asigure înțelegerea proiectului în ansamblul său, dar și la nivel de detaliu;
(5) Detaliu de plan (cca. 200 mp) dintr-o zonă semnificativă a proiectului şi o secţiune prin această zonă, redactată la nivel de proiect de execuţie (scara 1:50).
(6) Detaliu de travee caracteristică (secţiune verticală, secţiuni orizontale diferite, elevaţie, sc. 1:20); detalii de arhitectură semnificative (inclusiv rezolvarea problemelor de structură şi instalaţii), reprezentate la o scară convențională.
(7) Perspective și/sau axonometrii (interioare, exterioare);
(8) Planșă de sinteză a proiectului de diplomă (format A0, conținând: plan de situație; 1 sau 2 planuri reprezentative; cel mult 2 secțiuni; 2 – 3 imagini reprezentative, opțional diagrame și desfășurări).
(9) Machete:
▪ încadrare în zonă, scara 1:1000 sau 1:2000, în funcție de specificul temei;
▪ obiectul sau ansamblul studiat la scara 1:500 sau 1:200 (după caz), cu elemente mobile (detașabile) pentru evidențierea spațiilor interioare.
Vor fi prezentate, de asemenea, imagini ale machetelor diferitelor variante studiate pe parcursul evoluției proiectului.
Facultativ, se pot adăuga și alte piese considerate utile pentru o cât mai bună înţelegere a demersului şi a ideii proiectului.
Lipsa unor piese dintre cele care definesc conţinutul minimal al proiectului atrage după sine respingerea proiectului de la evaluarea proiectului de diplomă (proba 2).
1.2 Redactarea şi predarea proiectului de diplomă
Colectivul îndrumătorilor de diplomă va constata prin etapa de verificare stadiul de elaborare cu o lună înainte de datele prevăzute pentru fiecare sesiune de susţinere a proiectului de diplomă.
Suprafaţa desfăşurată a planşelor proiectului va fi de 8-12 mp. Planşele vor avea de regulă formatul A1, eventual A1 modificat prin majorarea uneia dintre dimensiuni.
Pe toate planşele se va indica titlul proiectului, numele autorului, precum şi numele îndrumătorului.
Proiectul printat pe hârtie se predă în locul şi la termenul anunţat, într-un tub de carton de 90 cm lungime şi max. 12 cm diametru, procurat de candidat, pe care vor fi înscrise: titlul proiectului, numele candidatului şi al îndrumătorului, anul universitar. În plus, studenţii au obligaţia de a preda în format electronic toată diploma în fişiere de tip jpg sau pdf, printabile la acelaşi format cu originalele predate şi un caiet – sinteză de prezentare a conţinutului proiectului. Pentru arhiva facultății se predau două exemplare format A3 ale caietului – sinteză de prezentare a conţinutului proiectului de diplomă (tema de proiectare, analiza amplasamentului, memoriu tehnic, extras soluție prediplomă și toate planșele aferente diplomei).
Predarea fizică a Proiectului de diplomă este condiționată de încărcarea on-line a materialelor prezentate folosind link-ul de drive furnizat de secretarii comisiilor.
Nu se admit depăşiri ale termenului de predare. Depunerea proiectelor de diplomă la arhiva facultăţii după susţinere condiţionează eliberarea Diplomei de Arhitect.
Anexa 2 – Criterii de evaluare a examenelor de finalizare a studiilor
(1) Notarea probelor de disertație și diplomă sunt precedate de consultarea de către membrii comisiilor de evaluare a materialelor predate de studenți în perioada dintre predarea lucrărilor și susținerea prezentării orale.
(2) Pentru lucrarea de disertație, nota fiecăriu membru al comisiilor de evaluare este reprezentată de media ponderată a notelor acordate pentru următoarele criterii:
▪ Relevanța tematicii alese, originalitatea abordării, coerența și calitatea structurii lucrării;
▪ Calitatea conținutului lucrării și argumentației, actualitatea referințelor și exemplelor selectate, relevanța concluziilor;
▪ Corectitudinea formală a lucrării (citări, note de subsol, bibliografie);
▪ Coerența discursului, calitatea prezentării.
(3) Pentru lucrarea de prediplomă, nota fiecărui membru al comisiilor de evaluare este reprezentată de media ponderată a notelor acordate pentru următoarele criterii:
▪ Tema de proiectare și conținutul informativ asociat;
▪ Analiza amplasamentelor propuse;
▪ Coerența și calitatea propunerilor.
(4) Pentru lucrarea de diplomă, nota fiecărui membru al comisiei de evaluare este reprezentată de media ponderată a notelor acordate pentru următoarele criterii:
▪ Rezolvarea inserției urbane/ adecvarea la condițiile amplasamentului, relația cu vecinătățile;
▪ Organizarea spațial-funcțională;
▪ Modelarea formală, plastica volumetrică și expresivitatea soluției;
▪ Structura constructivă, soluții și detalii tehnice;
Ponderea pe care fiecare criteriu o are în nota finală este stabilită de către comisiile de evaluare și este ulterior aprobată de Consiliul Facultății/ Biroul Consiliului Facultății.